اندر احوالات شیخ پوریا

شرحی بر اوقات و افعال شیخ پوریا سامورایی!

اندر احوالات شیخ پوریا

شرحی بر اوقات و افعال شیخ پوریا سامورایی!

یادداشتی از نلسون ماندلا

یادداشتی از نلسون ماندلا :  

من باور دارم ... که دعوا و جرّ و بحث دو نفر با هم به معنى این که آن‌ها همدیگر را دوست ندارند نیست. و دعوا نکردن دو نفر با هم نیز به معنى این که آن‌ها همدیگر را دوست دارند نمى‌باشد.  

 

من باور دارم ... که هر چقدر دوستمان خوب و صمیمى باشد هر از گاهى باعث ناراحتى ما خواهد شد و ما باید بدین خاطر او را ببخشیم.  

من باور دارم ... که دوستى واقعى به رشد خود ادامه خواهد داد حتى در دورترین فاصله‌ها. عشق واقعى نیز همین طور است.  

من باور دارم ... که ما مى‌توانیم در یک لحظه کارى کنیم که براى تمام عمر قلب ما را به درد آورد.  

 من باور دارم ... که زمان زیادى طول مى‌کشد تا من همان آدم بشوم که مى‌خواهم.  

من باور دارم ... که همیشه باید کسانى که صمیمانه دوستشان دارم را با کلمات و عبارات زیبا و دوستانه ترک گویم زیرا ممکن است آخرین بارى باشد که آن‌ها را مى‌بینم.  

من باور دارم ... که ما مسئول کارهایى هستیم که انجام مى‌دهیم، صرفنظر از این که چه احساسى داشته باشیم.  

من باور دارم ... که اگر من نگرش و طرز فکرم را کنترل نکنم،او مرا تحت کنترل خود درخواهد آورد.  

من باور دارم ... که قهرمان کسى است که کارى که باید انجام گیرد را در زمانى که باید انجام گیرد، انجام مى‌دهد، صرفنظر از پیامدهاى آن.  

من باور دارم ... که گاهى کسانى که انتظار داریم در مواقع پریشانى و درماندگى به ما ضربه بزنند، به کمک ما مى‌آیند و ما را نجات مى‌دهند.  

من باور دارم ... که گاهى هنگامى که عصبانى هستم حق دارم که عصبانى باشم امّا این به من این حق را نمى‌دهد که ظالم و بیرحم باشم.  

من باور دارم ... که بلوغ بیشتر به انواع تجربیاتى که داشته‌ایم و آنچه از آن‌ها آموخته‌ایم بستگى دارد تا به این که چند بار جشن تولد گرفته‌ایم. 

 من باور دارم ... که همیشه کافى نیست که توسط دیگران بخشیده شویم، گاهى باید یاد بگیریم که خودمان هم خودمان را ببخشیم.  

من باور دارم ... که صرفنظر از این که چقدر دلمان شکسته باشد دنیا به خاطر غم و غصه ما از حرکت باز نخواهد ایستاد. 

 من باور دارم ... که زمینه‌ها و شرایط خانوادگى و اجتماعى برآنچه که هستم تاثیرگذار بوده‌اند امّا من خودم مسئول آنچه که خواهم شد هستم.  

من باور دارم ... که نباید خیلى براى کشف یک راز کند و کاو کنم، زیرا ممکن است براى همیشه زندگى مرا تغییر دهد. 

 من باور دارم ... که دو نفر ممکن است دقیقاً به یک چیز نگاه کنند و دو چیز کاملاً متفاوت را ببینند. من باور دارم ... که زندگى ما ممکن است ظرف تنها چند ساعت توسط کسانى که حتى آن‌ها را نمى‌شناسیم تغییر یابد. 

 من باور دارم ... که گواهى‌نامه‌ها و تقدیرنامه‌هایى که بر روى دیوار نصب شده‌اند براى ما احترام و  منزلت به ارمغان نخواهند آورد.  

من باور دارم ... که کسانى که بیشتر از همه دوستشان دارم خیلى زود از دستم گرفته خواهند شد.  

من باور دارم ... «شادترین مردم لزوماً کسى که بهترین چیزها را داردنیست بلکه کسى است که از چیزهایى که دارد بهترین استفاده را مى‌کند.»

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.lonely22.blogfa.com

سلام
قشنگ بود

حسین مرادی شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.dardestaan.blogfa.com

این حرفا خیلی حرفای خوبیه!
همه هم میگن... ولی هیچ کس بهشون عمل نمیکنه!
من خودم نود درصدش رو باور دارم و همیشه هم حواسم
بهش هست و عمل می کنم! جدی میگم!
ولی تا حالا کسی رو ندیدم که به این حرفا واقعا
عمل کنه (به جز خودم)!
همه فقط حرفشو میزنن!
حالا نمیدونم این ماندلا هم واقعا اینا رو "باور" داشته یا نه؟
شاید اون هم مثل بقیه فقط...!
ولی اگه واقعا باور داشته دمش گرم! آدم بزرگی بوده!

فرزند!
اندر کرامت و وجاهت نلسون حرفی وجود ندارد!
ما نیز سعیمان درین است که این تدابیر را به کار بندیم لیک
افرادی هستند که موجب خشم ما می گردند!

غریبه یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام
حرفای خیلی قشنگین ولی من که تا حالا کسی رو ندیدم که بهشون عمل کنه به نظر من تو این دوره زمونه همه بیشتر ادعا دارن تا عمل
راستی این حرف آقای مرادی که آخر نظرشون گفتن:
ولی اگه واقعا باور داشته دمش گرم! آدم بزرگی بوده
یعنی این که خودشون آدم بزرگی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام غریبه
در حلقه مریدان ما این حسین همچو زمرد می درخشد!

حسین مرادی پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:07 ق.ظ http://www.dardestaan.blogfa.com

ببین ما یه روز نبودیم ها...
غیبت؟؟؟!!!
الآن جواب بدم؟!
.
.
.
باشه... جواب:
والا من نگفتم آدم بزرگیم!
من دو تا جمله گفتم:
۱- هر کس این حرفا رو باور داشته باشه و بش عمل کنه آدم بزرگیه،
2- من این حرفا رو باور دارم و بش عمل میکنم!!!!!!!

حالا دیگه شما هر قضاوتی از این دو جمله میخواید، بکنید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد