اندر احوالات شیخ پوریا

شرحی بر اوقات و افعال شیخ پوریا سامورایی!

اندر احوالات شیخ پوریا

شرحی بر اوقات و افعال شیخ پوریا سامورایی!

وقتی کسی را دوست دارید ........

وقتی کسی را دوست دارید ، حتی فکر کردن به او باعث شادی و آرامشتان می شود .

وقتی کسی را دوست دارید ، در کنار او که هستید ، احساس امنیت می کنید .

وقتی کسی را دوست دارید ، حتی با شنیدن صدایش ، ضربان قلب خود را در سینه حس می کنید .

وقتی کسی را دوست دارید ، زمانی که در کنارش راه می روید احساس غرور می کنید .

وقتی کسی را دوست دارید ، تحمل دوری اش برایتان سخت و دشوار است .

وقتی کسی را دوست دارید ، شادی اش برایتان زیباترین منظره دنیا و ناراحتی اش برایتان سنگین ترین غم دنیا ست .

وقتی کسی را دوست دارید ، حتی تصور بدون او زیستن برایتان دشوا ر است .

وقتی کسی را دوست دارید ، شیرین ترین لحظات عمرتان لحظاتی است که با او گذرانده اید .

وقتی کسی را دوست دارید ، حاضرید برای خوشحالی اش دست به هرکاری بزنید .

وقتی کسی را دوست دارید ، هر چیزی را که متعلق به اوست ، دوست دارید .

وقتی کسی را دوست دارید ، در مواقعی که به بن بست می رسید ، با صحبت کردن با او به آرامش می رسید .

وقتی کسی را دوست دارید ، برای دیدن مجددش لحظه شماری می کنید .

وقتی کسی را دوست دارید ، حاضرید از خواسته های خود برای شادی او بگذرید .

وقتی کسی را دوست دارید ، به علایق او بیشتر از علایق خود اهمیت می دهید .

وقتی کسی را دوست دارید ، حاضرید به هرجایی بروید فقط او در کنارتان باشد .

وقتی کسی را دوست دارید ، ناخود آگاه برایش احترام خاصی قائل هستید .

وقتی کسی را دوست دارید ، تحمل سختی ها برایتان آسان و دلخوشی های زندگیتان فراوان می شوند .

وقتی کسی را دوست دارید ، او برای شما زیباترین و بهترین خواهد بود اگرچه در واقع چنین نباشد .

وقتی کسی را دوست دارید ، به همه چیز امیدوارانه می نگرید و رسیدن به آرزوهایتان را آسان  می شمارید .

وقتی کسی را دوست دارید ، با موفقیت و محبوبیت او شاد و احساس سربلندی می کنید .

وقتی کسی را دوست دارید ، واژه تنهایی برایتان بی معناست .

وقتی کسی را دوست دارید ، آرزوهایتان آرزوهای اوست .

وقتی کسی را دوست دارید ، در دل زمستان هم احساس بهاری بودن دارید .

نظرات 75 + ارسال نظر
غریبه جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ق.ظ

امان از وقتی که یکی رو دوست داشته باشی و جز تحمل و دم نزدن چاره ای نداشته باشی

حسین مرادی جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

اینو یادت رفت:
وقتی کسی را دوست دارید، تحمل شنیدن توهین به او را ندارید!!!!!!!

msk دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ب.ظ http://kaviriat.blogfa.com

هی! یادش بخیر...

حسین مرادی سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

این صادُق دروغ می گه!
از این حرف ها زیاد می زنه... تو جدی نگیر!
تا حالا هزار دفعه اینو گفته و دوباره...

اقا صادق اثبات شدست!!
تو برو یه فکری به حال خودت بکن!

حسین مرادی چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

بله... البته اثبات شده که نمی تونه بیخیال شه!!!

بعدش هم...
چه فکری به حال خودم بکنم؟
من که از اون اول یه حرف زدم... هنوز هم رو حرفم هستم!
در آینده هم رو حرفم خواهم موند!

حسین مرادی چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

چیه؟
حسودیت میشه به من؟
یا نکنه به ... حسودیت میشه؟

خلاصه حسودیت بشه... یا نشه... همینه که هست!
کاری هم نمی شه کرد!

شاعر می گه:
عشق چون آید برد هوش دل فرزانه را...

محسن پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ http://www.lonely22.blogfa.com

اگه عاشق بشی و عشقتو کسی نفهمه و عاشق بمیری شهید حساب میشی.

یه دوست پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:58 ب.ظ

به عشق کاری ندارم چون از درک و فهم من خارجه اما اگه آدم کسی رو دوست داشته باشه حتما باید بهش بگه.
آدم باید برای بدست اوردن اونی که دوستش داره هر کاری بکنه....

این روحیه جنگ جو که من دنبالشم!!!!

حسین مرادی پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

به نظر من کسی که عاشق بشه و عشقشو کسی
نفهمه یا آدم نیست... یا عاشق نیست!

با نظر "یه دوست" هم موافقم...
البته به نظرم باید یه شرطو بش اضافه کنی! اون هم اینه:
"اگه بدونی طرف مقابل هم تو رو دوس داره..."

یه دوست جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ

به نظر من ربطی به دوست داشتن یا نداشتن طرف مقابل نداره مهم اینه که تو اونو دوست داشته باشی.
چون تو همیشه اونو دوست داری حتی اگه اون دوست نداشته باشه و به نظر من این حق طرف مقابلته که بدونه تو دوستش داری.
درباره این جمله که محسن گفت مطهری میگه: آدم خامو پخته میکنه اما آدم هیچ وقت نباید بخاطر استفاده از این عامل تربیتی برای خودش مصیبت ایجاد کنه.یعنی این جمله رو بهانه ای بدونه برای ایجاد مصیبت

... سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:01 ب.ظ

چرا بعضی از خانواده ها می گن که دوستی دختر و پسر درست نیست واسه این کارا وقت زیاده و از این چیزا!مگه عیبی داره دو نفر که همو دوست دارن با هم باشن و از زندگی لذت ببرن؟!من دلیلی واسه مخالفت نمی بینم!البته ابنو بگم که بایستی از طرف مقابلت مطمئن باشی که ادمه!!

# چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:36 ب.ظ

در جواب یه دوست باید بگم که:من تجربشو داشتم به نظر من نباید احساستو به کسی که دوسش داری بگی چون مغرور میشه....

خوب مگه بده؟؟
غرور خیلی خوبه اونی که بده کبر!
یقین بدون اگر کسی به من بگه دوست دارم من مغرور میشم اما این
به این معنی نیست که بخوام خودپسندی کنم!
غرور باعث میشه انسان از ذلالت دوری کنه و عزت نفس داشته باشه!

نادم چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:48 ب.ظ

سلام.من با شما چند باری برخورد داشتم راستشو بخواین اون اولا اصلا از شخصییتتون خوشم نمی اومد یه جورایی.....
ولی بعد از خوندن حرفاو نوشته هاتون نظرم به کلی تغییر کرد و باز هم فهمیدم که نباید خیلی سریع درمورد کسی نتیجه گیری کرد و نباید با دیدن ظاهر آدما درموردشون قضاوت کرد....
یه معذرت خواهی بدهکارم واسه فکرایی که راجع به شما کردم.
باشد که این بنده ی حقیر را بیامرزید.....

بابا فکر کنم همون اول درست قضاوت کردی اخه من اصلا ادم
خوبی نیستم در واقع خیلی هم اخلاقم بده!
اما یه اصولی دارم که درست یا غلط بهشون پایبندم!
شما رو هم اگر بدونم کی هستی خیلی خوب میشه!
من کی باشم که بخوام کسی رو بیامرزم؟
یکی دیگه باید بیامرزه من خودم از همه محتاج ترم به آمرزش!
اما یه سوال: من معمولا ظاهرم بد نیست یعنی طوری نیست که کسی بخواد بد قضاوت کنه چی از من دیدید که اینو میگید؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:04 ب.ظ

منظور من این نبود که اخلاقت بده.اتفاقا خیلی صمیمی و ... به نظر میرسی.اگه اشتباه نکنم باید از اون تیپ پسرایی باشی که حرفشونو رک و راست میزننو چیزی تو دلشون نگه نمیدارن.
نمیدونم چه جوری بگم شاید راحتیتو و اینکه هر حرف و حرکتی رو بدون در نظر گرفتن جا و مکان میزنی و انجام میدی باعث شده که در موردت یه جوره دیگه فکر کنم.
مطالبی که میذاری خیلی خاصن درست مثل شخصییتت.....

این که رک ام درسته.
کسی ام که تو مواقع مختلف عوض نمیشم یعنی خودمو عوض نمی کنم. حرمت رو نگه می دارم هاا اما برا خوش امد یکی دیگه خودمو تکذیب نمی کنم!
اما تو چند بار برخورد نمیشه اینا رو فهمید.
معرفی نمیکنی خودتو؟

نادم پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:24 ب.ظ

راستی فکر کنم خیلی اهل کتاب خوندنی .نه؟
منم زیاد میخونم ولی فقط کتاب شعر.شعر های سعدی به دردت میخورها....

کتاب اره نسبت به بقیه زیاد می خونم
تا حالا قسمت نشده سعدی بخونم
عشقم حافظ و مولانا و شعرای معاصره!

حسین مرادی پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

خانوم "نادم" شاعر در این مورد می فرمایند:

هر کسی هستی یه دفعه... قد بکش از پشت نقاب
از رو نوشته حرف نزن... رها شو از پیله ی خواب
نقش یک دریچه رو... رو میله ی قفس بکش
برای یک بار که شده... جای خودت نفس بکش!
.
.
.
کاشکی می شد توو زندگی... ما خودمون باشیم و بس
تنها برای یک نگاه... حتی برای یک نفس!
.
.
.
پس این خیلی خوبه که شیخ پوریا خودشه! یا حداقل
سعی می کنه خودش باشه!
درسته شیخ؟!

درسته حسین!
خداوند تو را مورد الطاف خویش قرار دهد!

نادم جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:43 ب.ظ

چه تفاهمی منم حافظ میخونم اما نه به عنوان فالو از اینجور چیزا... ولی تا حالا مولانا نخوندم.ممنون میشم اگه تا فردا یکی از شعراشو که قشنگو کوتاهه بنویسی. اخه لازمش دارم..
اصولا ادمیم که خیلی زود میتونم روحیات طرف مقابلمو حدس بزنم که اکثر اوقات هم درست از کار درمیاد....
شناختن شما که یه جورایی نسبت به بقیه متفاوتین کاری نداره

پست های مست و ای عاشقان از حضرت مولاناست.
تو بلاگ حسین مرادی هم از مولانا شعر هست!
من دیوان حافظ رو می خونم نه فال شو هر چند به فالش هم اعتقاد دارم!

حسین مرادی جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

چقدر رومــــــــــــــــــــــــــــــــــانــتـیــــــــــــک!

[ بدون نام ] شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:20 ب.ظ

این شعرا به درد من نمیخوره!!!
یه شعر کوتاه میخواستم.متنش خیلی سنگینه.همه ی اشعارش این شکلیه؟!
در هر صورت ممنون....
مثل اینکه خودم باید دنبالش بگردم.

ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی
سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی
دیده ی ما که به امید تو دریاست چرا؟
به تفرج گذری بر لب دریا نکنی؟!
من این شعر حافظ و خیلی دوست دارم تقریبا هر روز میخونمش....

مست و محتسب هم یکیش از مولانا ست!

محسن سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ق.ظ


چه خبره اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پوریا نمیدونستم انقدر محبوبی دست مارو بگیر شیخ
یه بنده خدا میگفت همه میخوان خاص و متفاوت باشن پس تو سعی کن خاص و متفاوت نباشی تا خاص بشی.

حسین مرادی سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ب.ظ http://dardetaan.blogfa.com

گــــــر خـــــوب نـــیـم خـــوب پــرســتـم، بــــاری
ور بـــــــــاده نـــیـم ز بـــــــــاده مـــستم، بــــاری

گــــــر نــیـستم از اهـــل مــــــنــــاجات، رواست
از اهـــل خــــــــــرابـــات تـــــو هــسـتم، بــــاری!

"مــــــــــــــــــــــــــــولانــــــــــــــــــــــــــــا"

جانم!
من بنده آن دمم که ساقی گوید:
یک جام دگر بگیر و من نتوانــــم!

محسن چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:37 ق.ظ

:
در جواب یه دوست:
1)اون چیزی که من گفتم(من عشق و کتم...) از مطهری نبودا فکر کنم حدیث بود.
2)منم میگم ادم باید برای کسی که دوستش داره هر کاری بکنه ولی چرا اون کس خدا نباشه.
3)عشق یه خیابون دو طرفس...
در جواب حسین:
اولا تعریفت از ادم چیه اگه من و تو ادمیم پس امام علی(ع) و... چین اگه اونا ادمن پس من و تو چییم؟
دوما تعریفت از عشق چیه عشقی که امروز عاشق و مجنون شی هفته بعد یادت بره بعدشم بری عاشق یکی دیگه بشی عشق؟یا هوس؟
4)در جواب ...
فقط بعضی خانوادها نیستنا همه میگن.
ببین الان حتی از رفقامون که با 40 تا دختر رفیقن وقتی بحث ازدواج و... میشه میگن ما یه دختر سنگینی که با هیچکس رفیق نبود و ترجیحا چادری میخوایم میگن ما غذای دست خورده نمیخوایم پس فقط بعضی خانواده ها نیستن.
و در اخر به پوریا ونادم تبریک میگم که تفاهم پیدا کردن به پای هم پیر شید(شوخی بودا داستان درست نکنید).

یه دوست پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ

من نگفتم اون جمله از مطهریه. مطهری نظرشو در مورد اون حدیث اونطوری گفته.
البته هر کسی نظر خودشو داره.
خدا عشق آسمونیه خدا برای کامل شدن زن و مرد جنس مخالفو آفرید و قطعا اگه زن و مرد عشقی بینشون باشه راه برای کامل شدن هموار میشه. کامل شدنی که به خدا نزدیک شدن و عشق به خداست.

نادم پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:52 ب.ظ

حسین ممنون.من خودم شعر پیدا کردم.

حسین مرادی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

جواب محسن:
جواب ۲) حرفت درسته! ولی قضیه اینجاس که اگه کسی واقعا عاشق خدا باشه، عاشق بنده هاش هم هست!
توی درس اخلاق اسلامی استادمون می گفت:
"نتیجۀ محبت به خدا، محبت به پیامبر و اهل بیتش، و محبت به همۀ بندگان خداست"
پس کسی که به بندگان خدا محبت نکنه، معلومه که از خدا خیلی دوره!

حسین مرادی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

جواب 3) کی گفته؟
مثالش همین "عشق خدا به بنده هاش" که خدا عاشق همۀ بنده هاش هست، ولی بنده هاش...!

حسین مرادی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

جواب "اولا":
تعریف "آدم" معلومه و من اینجا نمی تونم تکرارش کنم!
ولی راجع به امام علی (ع) باید بگم:
من امام علی (ع) رو نمی شناسم و نمی تونم بگم چقدر بهتر از من بوده!
ولی یه چیز هست که عقلم بم میگه و بش مطمئنم!!!!!!!
اونم اینه: "من آدمم"

حسین مرادی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

جواب "دوما":
عشق حتی یک ثانیه هم باشه خوبه!
من نمی دونم این هوس که تو می گی یعنی چی؟
سعی کنید یه خورده درست فکر کنید!
اگه یه نفر حتی برای یه روز عاشق بشه و بعد یادش بره... چه اشکالی داره؟
غیر از اینه که این باعث میشه که یه خورده به فکر فرو بره؟
می دونی این چقدر خوبه؟ (نمی دونی!)
مخصوصا برای بعضیا که توو کل عمرشون 5 دقیقه نمی شینن با خودشون فکر کنن! یا با خداشون حرف بزنن!
مگه نمیگن "یک لحظه تفکر از هفتاد سال عبادت بهتره"؟
می خوای الآن بگی فکر باید درست حسابی باشه!
درسته! ولی نکته اینجاس که فکر کردن به عشق (حتی اگه در پایین ترین سطحش هم باشه) آدمو حداقل در جهت حرکت به سمت خدا قرار میده!
والسلام!

حسین مرادی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

جواب 4)
با این حرفت موافقم! بچه های این دوره فقط به فکر الآنشون هستن!
غافل از اینکه چند سال دیگه از کارایی که الآن کردن مثل ... پشیمون میشن!
ولی به اون دوستات هم بگو مطمئن باشن یکی مثل خودشون گیرشون میاد!!!!!!!

... جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ

من منظورم عیاشی نبود اقای مرادی و حسین!

حسین مرادی جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

من که منظورم عیاشی نبود!
محسن هم فکر نمی کنم منظورش عیاشی باشه!
ما منظورمون همون چیزی بود که بقیه بش می گن:
"دوستی سالم"!!!!!!!

من خودم حاضر نیستم با کسی که حتی فقط یه بار و با یه پسر
حرف زده باشه...!
بقیۀ پسرایی هم که می شناسم همین طور!
حتی اونایی که به قول محسن 500 تا دوست دختر داشتن تا حالا!

حسین مرادی جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

منظورم از "حرف زدن"، "حرف زدن دوستانه" بود ها!

شیخ پوریا جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ب.ظ

حیف!!!
حیف که نمی خوام یه سری چیزا رو بگم!!!
بالاخره مرید هام هستن اگر بگم خودم ضایع میشم!
اما اوونایی که خودشون هر مدلی از دختر بازی رو میکنن و بعد دنبال زن نجیب می گردن ها کفر منو در میارن!! البته اخر هم یکی مثل خودشون نسیبشون میشه!
من همیشه خودم دنبال یکی مثله خودمم!
مثلا دنبال زن چادری نیستم چون خودم اون قدر مذهبی نیستم!

ye tanha شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:11 ب.ظ

Salam,man az in bahsetoon kheili khosham oumad,ba harfaye ,...
,hossein kamelan movafegham

ye tanha شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:19 ب.ظ

Dar zemn inam begam ke baziatoon kheili kheili zaherbinid!in hame dokhtar o pesar ke ba ham dustan o ezdevaj mikonan o az gozashteye ham dg ham etela daran,harfe puria ram rajebe chadori o....ina ghabul daram!enghad ye seria zaherbinan ke fek mikonan harki tu zaher movajjahtar bashe batenesham hamunjurie,ye seri dokhtara pesarbazan,ina ba har zaheriam ke bashan ashghalan
Man khodam ye dokhtariam ke ta hala ba kasi nabudam,vali alan moteassefane asheghe kasi shodam ke kamelan az in nazar motezade mane!na rahe pas daram na rahe pish!

اگر بخوام بهتون یه نصیحت بکنم(بدم میاد از این که نصیحتم کنن اما نمی دونید چه حالی میده نصیحت کردن) باید بگم که به حرف خودتون معتقد باشید و از ظاهر عشقتون در موردش اظهار نظر نکنید!
یه چیز دیگه این که عشقتون رو ابراز کنید! بدونید که ضرر نمیکنید!

ye tanha یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ

Ye moddat ghezavat mikardam,vali alan dg na!che fayde dare goftane man?oun enghad dor o baresh shulughe ke mano nemibine.age beram begam che fayde ee dare?alan kheili azab mikesham,midunam az azabam kam mishe vali be che gheimati?oun be khodesh maghrur mishe,vali avaz nemishe.hamchenan be karaye ghablesh edame mide!vali ino midunam ke hichkasi mese man ouno faghat va3 khodesh nemikhad o mese man dusesh nadare!man ke age ruzi befahmam yeki be in andaze khodamo va3 khodam mikhad o dus dare dore hamaro kht mikesham

یه دختر یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ

شما پسرا حرف زدن با یه پسر دیگه رو تو چی میبینید؟
یکی با یه پسر حرف میزنه بدون هیچ قصد و غرضی یکی دیگه هم بخاطر هزار تا منظور و هدف و اینکه طرف رو به چشم جنس مخالف میبینه نه به چشم یه آدم. پس اول دنبال هدف اون دختر از حرف زدن با پسر بگردید بعد بگید دختری که با پسر حرف میزنه فلان و بهمان...
واقعا جای تاسف داره که هنوز رابطه دختر و پسر تو کشور ما حل نشده!!! منظورم اصلا اون جور روابطی که محسن گفت نیست و من هم با اون روابط مخالفم.
آدما با هم فرق میکنن شناخت آدما هم زمان لازم داره.زود در مورد اطرافیانتون قضاوت نکنین.

حسین مرادی یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

اگه منظورتون حرفای منه...
من منظورم حرف زدن معمولی نبود!
منظورم حرف زدن دوستانه بود
یعنی اینکه دو نفر بشینن با هم قربون صدقۀ همدیگه برن!!!!!!!

البته همونطور که گفتید بعضی حرف زدنا هم هست که
قربون صدقۀ هم نمی رن... ولی معلومه که واسه چی دارن
با هم حرف می زنن!!!

حسین مرادی یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:23 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

البته این هم بگم که "به نظر من"
یه دختر نباید با پسرا بیشتر از یه حدی
حرف بزنه!
حتی اگه بدون هیچ قصدی باشه!
در کل به نظر من و به نظر خیلیا
اینجور دخترا یه مشکلی دارن!
حالا یا مشکل روانی (کمبود محبت)، یا...!!!

یه دختر دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ب.ظ

اون دختر که قربون صدقه ی یه پسر میره حالا چه با هم دوست باشن چه نباشن براش فرقی نمیکنه طرف مقابلش کیه.پس با هر کسی احتمال داره این رابطه رو داشته باشه. این شک از طرف پسرا واسه این جور دخترا پیش میاد که من به شخصه بهشون حق میدم.
بازم این حرفتون رو قبول ندارم که میگید یه دختر نباید بیش از اندازه با یه پسر حرف بزنه. من رابطه رو فقط به دختر و پسر محدود نمیکنم اگه یه کم دیدمو رو باز کنیم ما اگه بخوایم تو جامعه زندگی کنیم و یه فرد اجتماعی باشیم خواه نا خواه با جنس مخالف رابطه داریم. مهم اینه که این رابطه رو چطور برقرار کنیم.طرز حرف زدنمون چطور باشه.حد و حدود صمیمیت رو رعایت میکنیم یا نه؟ و همون طوری که گفتم هدف از این ارتباط برقرار کردن چیه.

حسین مرادی دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ب.ظ http://dardestaan.blogfa.com

من هم تقریبا با این حرفا موافقم!
اون یه ذره هم به این خاطره که
به نظر من با توجه به جامعه ای که
توش زندگی می کنیم و با توجه به طرز فکری
که توش رواج داره... یه دختر اگه عاقل باشه و مشکلی نداشته باشه
سعی می کنه زیاد با پسرا حرف نزنه!

من منظورم این نیست
که مردها و زنها کلا توو جامعه با هم حرف نزنن!
منظورم اینه که یه خانوم "ایرانی عاقل" فقط وقتی مجبور شه
با آقایون حرف می زنه، نه به هر بهونه ای بره...! مگه اینکه مشکل داشته باشه!

باز هم میگم: چون اینجا جو اینجوریه، "آدم عاقل" می دونه که باید اینطوری باشه!
وگرنه مطمئنا اگه توو یه کشور دیگه بودیم، من همچین حرفی نمی زدم!

محسن سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام
من زیاد حال ندارم بنویسم هم وقت گیر هم نمیتونم حرفامو درست بیان کنم دلیلشم قبلا گفتم.
ولی :
حرف من با مسلموناست:
اسلام واسه همه چیز الگو داده حتی کوچکترین چیزها مثل دستشویی رفتن.
واسه این قضیه به این مهمی هم الگوی رفتاری از حضرت رسول هم از امام علی ع و ایات مربوطه موجود.
اونایی که دوست دارن برن تحقیق کنن.
من رفتم چیزای جالبی بدست اوردم.الان میتونم ۱ ساعت صحبت کنم.
ولی اینجا نمیگم چون یه سری ادم هستن که به این اشخاص بزرگ وشایدم به قران اعتقادی ندارن و...

محسن سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:42 ق.ظ

ایه داریم که همین قران مبین باعث گمراهی خیلیا میشه .
پس منم نمیگم.

یه دختر چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ب.ظ

پس باید قبول داشته باشید که این رابطه نداشتن پسر با دختر به همون صورتی که گفتید هم برای یه دختر خیلی مهمه؟! حالا این زیاد مهم نیست.
همه ی اینا قبول.حرف محسن هم قبول که خدا برای هر چیزی الگو قرار داده.من یه مسلمونم و یه مسلمون اگه فقط اسم مسلمونی رو به یدک بشه به قرآن و کسایی که قرآن تاییدشون کرده شاید به راحتی توهین کنه.اما منی که مسلمونم نباید برای حرف زدن در مورد دینم از عکس العمل و شاید توهین اون افراد به عقاید خودم بترسم.چون اون کسی که توهین میکنه دیگه مسلمون نیست.
بگو چرا نمیگی؟ من از دید یه دختر دارم این حرفا رو میزنم.و این مسئله از دید دختر و پسر کاملا متفاوته

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:24 ب.ظ

ببخشید چرا فقط دخترها دارند متهم می شوند. ایا یک اقای ایرانی عاقل اجازه داره به هربهانه ای با خانمی صحبت کنه؟ ایا اون رو هم به داشتن مشکل روانی متهم می کنید؟؟ بهتره یاد بگیریم راجع به ادم ها زود قضاوت نکنیم ادم ها شبیه هم نیستند پس افکار و رفتاراشون هم شبیه هم نیست حتما هرکسی برای این روابط حدوحدودی را تعیین کرده ولی با میزان حدود ما متفاوت باشه و این را خانواده جامعه و هزاران عامل دیگه تعیین می کنه و ما نباید به خاطر این تفاوت ها دیگران را یه داشتن مشکل متهم کنیم. به نظر من شما زمانی کسی رو دوست خواهید داشت که اونو همون جور که هست پذیرفته باشید حتی اگر اشتباهی داشته باشه ادم بی اشتباه وجود نداره. خوبه که یاد بگیریم خودمونو بی گناه و بقیه را گناهکار نبینیم

باهات موافقم!
مخصوصا با تیکه اخر حرفت!
والاترین درجه عسق زمانیه که وعشوق رو همون طوری که هست با تمام خوبی ها وبدی هاشش دوست داشته باشی!
یه پست در این رابطه میزارم!

* جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:09 ق.ظ

Ba nazare ghabli moafegham,faghat duste aziz doroste ke nabayad alaki o zaheri rajebe kasi ghezavat konim vali ghabul kon ke dokhtar ya pesari ke vaymise ba chan nafar las mizane harjuriam ke bozorg shode bashe o har tarze fekri ke dashte bashe tu nazare 99% e mardom ba kasi ke injuri nis fargh dare,man nemigam jash tu jahanname ya az nazare khoda ye mojreme,vali hadde aghalesh ineke tu orfe jame eye ma karesh be hich vajh ghbele tojih nist

یه دختر جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ب.ظ

منم میخوام آخرش به این نتیجه برسم که اگر این کار درست نیست چه از نظر قرآن و چه از نظر عرف عمومی جامعه پس برای هر دو طرف زشته.نه این که عده ای خیلی راحت میگن یه پسر که با هزار تا دختر رابطه داشته (حالا حد و حدودش بماند به ما ربطی نداره) وقتی میخواد ازدواج کنه میره سراغ یه دختر چادری یا حالا چادری هم نشد دختری که تا حالا با پسری رابطه نداشته و از این حرفا!!!
واقعا اون پسر عذاب وجدان نمیگیره؟
یا از اون طرف اگه یه دختر که هزار تا کثافت کاری کرده باشه اگه برای ازدواج کسی رو انتخاب کنه که حداقل از روی ظاهر و اطرافیانش بتونه درصدی احتمال بده که اون پسر تا حالا خطایی ازش سر نزده عذاب وجدان نمیگیره؟
اینکه هر کسی برای این روابط حد و حدودی تعیین کرده اصلا حرف درستی نیست چون این مسئله یک مسئله فردی نیست و همه افراد جامعه درگیر این مسائل هستن.

[ بدون نام ] جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ

من نظر خودم را گفتم وباز هم می گویم که این یک مسئله کاملا شخصی است که به خانواده طرز تفکرو اعتقاداتی که داردو... هر شخص برمیگردد. مشکل ما خود ما هستیم که عادت کردیم به دخالت کردن و فضولی کردن در زندگی دیگران و قضاوت کردن راجع به انها بدون اینکه چیزی از شخصیت و افکارشان بدانیم وسپس این قضاوت اشتباه (به نطرمن قضاوت بدون شناخت اشتباه است) خود را میان دیگران رواج می دهیم وسبب ناراحتی وبد واشتباه جلوه دادن همدیگرمیشویم. این مشکلی است که ایرانی ها دارند حتی خود من که دارم این نظر را می نویسم. ولی چه خوبه که ما ها که جوانیم(فکرمیکنم تقریلا همسن وسال باشیم) به افکار اعتقادات رفتار همدیگر احترام بگذاریم ودر صورت تفاوت با ما(منظورم اینجا اشتباه بودن رفتار کسی از نظرماست) فقط نظرمونو بگیم تحمیل نکنیم واگر پذیرفته نشد ما بپذیریم که همه نمی توانند شبیه ما باشندو ما همون کاری که از نظرمون درسته انجام دهیم شاید اینجوری بیشتر اثر گذاشت نسبت به حالتی که تحمیل تحقیر تمسخر می کنیم و این جوری عرف جامعه ای که الان می گوییم هم تغییر دادیم

دوست عزیز!
یه اسم خاص بزار برای خودت چون اینجوری قاطی میشه نظراتت!
ممنونم ازت!
طرز فکرت رو هم دوست دارم!

شیخ پوریا جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:41 ب.ظ

ممنونم از این که این همه بحث می کنید!
شاید کسایی که منو میشناسن وقتی می بینن اسممو گذاشتم شیخ پوریا بخندن!
بگن این که نه از این دست ادم هاست که خیلی مذهبی هستن نه خیلی مقدسه!
اما به یه سری اعتقاداتی رسیدم تو زندگیم که اسم خودمو گذاشتم شیخ!
یکیش همین مسئله ازدواجه!
من باور دارم که ازدواج کاملا به تقدیر ادم ها بستگی داره!
هر کسی با یکی مثل خودش ازدواج می کنه نه یکی که اصلا شبیه خودش نیست!
نمونش رو هم زیاد دیدم ها!
شاید یه ادمی (دختر یا پسر) که توی دوران مجریش هر کاری که می خواسته کرده دنباله یه ادمی برای ازدواج بگرده که کاملا چشم و گوش بسته باشه اما مطمئن باشید که یکی مثل خودش گیرش میاد!
دوستان میگن که دوستای ما که با چهل نفر دوست بودن وقتی می خوان زن بگیرن میرن دنبال یکی که با کسی رابطه نداشته باشه اما من بیشتر دیدم که دنبال یکی مثل خودشون میگردن و در اخر هم با یکی مثل خودشون ازدواج میکنن!
در کل ما زیاد تو ازدواج نقشی نداریم! بیشترش قسمته!

* جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ

Sheikhe aziz ye pesario mishnasam ke ba 60 ta dokhtar refigh bud,albate ba inke ba har dokhtari miparid vali vahhean pesare salemi bud,ino dus dokhtaresh goft ke hatta daste mano nemigire,alan yekio gerefte ke kamelan aftab mahtab nadidas....hala bazam migi hame donbale eine khodeshunan?be nazare man hameye pesara age nakhan dokhtario ke bahash dustan o vaghean dusesh darano begiran 100% miran donbale kasi ke mese dus dokhtaraye ghablishun nabashe,yani aftab mahtab nadide bashe

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد